جمعه 28 اردیبهشت 1403


بهترین سهام برای خرید در بورس

قطعا تمامی افراد فعال در بازار بورس به دنبال بهترین سهام برای خرید می باشند و هیچکس از سود فراوان دوری نمی کند اما چگونه می توان به بهترین سهام برای خرید دست پیدا کرد؟!

برخی می گویند که بازار ایران تحلیل بردار نیست و نمی توان سرمایه گذاری مطمئنی در آن داشت اما بازار بورس ایران نیز همانند دیگر بازار های جهانی دارای مولفه های مشخصی است و می توان تحلیل های تخصصی را بر آن پیاده سازی کرد.

برخی افراد نیز دائما از افراد دیگر پرس و جو می کنند و می پرسند که بهترین سهام برای خرید چیست؟! در پاسخ باید توصیه کرد که از تقلید کورکورانه و بدون منطق از دیگران شدیدا خود داری کنید. هر شخص و تحلیل گر در بازار متناسب با شرایط خودش خرید و فروش سهام را انجام می دهد و استراتژی مخصوص خود را دارد. شما نیز باید اینگونه عمل کنید و به جای پیروی بدون آگاهی، بر طبق آموزه ها و علم خود از بازار بورس استراتژی مخصوص خود را طراحی و به آن عمل کنید.

در ضمن تقریبا هیچ شخصی نمی تواند بر تمام سهام های بازار در زمان محدود احاطه کامل داشته باشد و با یقین به شما بهترین سهام را معرفی کند. شخصیت افراد و میزان ریسک پذیری و علم و دانش آنها نسبت به بورس متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد برای تمام افراد پیچید.



تحلیل های بهترین سهام برای خرید در بورس

برای پیدا کردن بهترین سهام در بازار یا علی الحساب یک سهام خوب و مناسب باید از ابزار ها و تحلیل های مختلفی استفاده کنید.همچنین برای موفقیت در عمل نیز باید دارای مهارت های فردی و تسلط بر احساسات خود باشید.

برای تحلیل سهام های بازار بورس از دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی استفاده می شود.

تحلیل تکنیکال:

در تحلیل تکنیکال با استفاده از نمودار قیمت گذشته سهم و اندیکاتور ها به بررسی الگو ها و پیش بینی رفتار های احتمالی نمودار قیمت بر اساس آنها می پردازیم. پس در تحلیل تکنیکال با بررسی گذشته سهم به پیش بینی آینده آن می پردازیم و این تحلیل بیشتر بر اساس احتمالات انجام می شود و نمی توان برای آن قطعیتی در نظر گرفت.




تحلیل بنیادی:

در تحلیل بنیادی با توجه به بنیاد شرکت به محاسبه میزان ارزش یک سهم می پردازند و بر اساس  مولفه های خاصی حساب می کنند که سهام یک شرکت چقدر ارزش دارد و بر اساس آن سهام هایی که قیمت آنها از ارزششان پایین تر می باشد را خریداری می کنند تا رشد کند. در واقع از نظر تحلیل بنیادی بهترین سهام برای خرید سهامی است که قیمت آن کمتر از ارزشش باشد و این همانند این است که ماشینی که ۲۰۰ میلیون می ارزد را ۵۰ میلیون خریداری کنید.

همچنین سهام هایی که قیمت آنها از ارزششان بیشتر است را می فروشند تا متضرر نشوند.

با وجود اینکه اغلب مواردی که در تحلیل بنیادی مورد بررسی قرار می گیرند مانند سود سازی سالانه، دارایی های ثابت و …. ثابت و مشترک هستند اما باز هم نظرات تحلیل گران بنیادی با یکدیگر متفاوت است و هر تحلیلگر ارزش هر سهام را یک مقدار متفاوتی می داند. برای مثال شرکتی که دارای ۳ خط تولید، ۲ سالن،۱ انبار و سود ۳۰% سالانه می باشد از نظر تحلیل گر بنیادی اول ۲۰ میلیارد و از نظر تحلیلگر دوم ۲۳ میلیارد ارزش دارد.

تحلیل بنیادی به نسبت تحلیل تکنیکال از اطمینان بالاتری برخوردار است. بزرگانی همچون وارن بافت اسطوره سرمایه گذاری بورس از تحلیل بنیادی استفاده می کنند.

تکنیکال یا بنیادی:

برای موفقیت بیشتر در بازار به استفاده از هر دو تحلیل نیاز است و تکنیکال و بنیادی به نوعی مکمل یکدیگر هستند. در واقع از تحلیل بنیادی می توان برای انتخاب سهم و از تحلیل تکنیکال برای تعیین نقاط ورود و خروج استفاده کرد.

مهارت های فردی:

بازار بورس با تمام دنیایی که تا بحال تجربه کرده اید متفاوت است. در این بازار ما باید مسئولیت تمام رفتار ها و انتخاب های خود را بپذیریم. هر کس برای انتخاب سهم و خرید و فروش و نگه داری سهام آزاد است. قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شوند و نظر شخصی تمام افراد در تعیین قیمت تاثیر دارد.

نوسان ذات بازار سهام است. هیچگاه نظر تمام افراد برای یک سهم ثابت نمی شود و دائما در حال تغییر است.

فرض کنید یک تحلیل گر بنیادی سهم مناسبی را یافته و خریداری کرده اما سهام در چند روز بعد افت قیمت بیشتری داشته و آن شخص سرمایه خود را در خطر می بیند حال اگر به تحلیل خود شک کند و با عدم اعتماد به نفس دچار ترس شود ممکن است سهام خود را بفروشد و ضرر کند.

اما پس از مدتی قیمت سهم رشد بسیاری می کند و تحلیل گر می فهمد که تحلیلش درست بوده و عملکرد اشتباه او بخاطر عدم تسلط بر احساساتش بوده.

در بازار بورس تمام اتفاقات در اثر تصمیم ها و انتخاب های شما اتفاق می افتد و شما می توانید سود های بی نهایت و ضرر های سنگینی را تجربه کنید و همگی این موارد به مهارت های فردی و کنترل درونی شما بستگی دارد..

نکته:

اکیدا توصیه می کنیم برای پیدا کردن بهترین سهام برای خرید به پیروی از شایعات و رسانه های بورسی معامله نکنید و حتما قبل از ورود به معامله تمامی جوانب را بررسی و در نظر بگیرید. به هیچ عنوان تحلیل های تکنیکالی و بنیادی را نادیده نگیرید و با احساسات خرید و فروش نکنید.

اگر به دنبال بهترین سهام برای خرید در بورس می گردید. برای دست یابی به این سهم هیچ راهی جز آموزش و یادگیری علم بورس ندارید پس هر چه سریعتر شروع کنید. می توانید از کتاب ها، فایل های رایگان و دوره های آموزشی بهترین استفاده را ببرید.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



بخش نظرات


کد امنیتی رفرش





ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 25
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 22

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 20
    باردید دیروز باردید دیروز : 39
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 382
    بازدید ماه بازدید ماه : 1,397
    بازدید سال بازدید سال : 21,416
    بازدید کلی بازدید کلی : 87,937

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 18.224.44.100
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :